🧩 עריכת סטטוסים
כדי לערוך או להגדיר סטטוסים חדשים במערכת יש לבצע את הצעדים הבאים:
- לחצו על “מכירות”.
לאחר מכן לחצו על “סטטוסים”.
כאשר עורכים/מוסיפים סטטוס במערכת, יש כמה הגדרות חשובות שצריך לשים לב אליהן:
1. 🛍️ באילו מוצרים הסטטוס מופיע
ניתן לבחור עבור אילו מוצרים הסטטוס יהיה רלוונטי.
לדוגמה: סטטוס “בהמתנה להוראת קבע” יכול להופיע רק במוצרים הכוללים מנוי טלפון או שירות שמצריך הוראת קבע.
2. 👤 למי הסטטוס מוצג בדף הראשי
אפשר לקבוע לאיזה תפקידים במערכת הסטטוס יוצג במסך הראשי של המכירות.
לדוגמה:
- נציג מכירות יראה ויטפל בסטטוס “חזר לטיפול נציג”.
- מאקטב יראה ויטפל בסטטוס “מכירות חדשות”.
כך כל תפקיד רואה רק את הסטטוסים שקשורים אליו ישירות.
3. 🔐 מי יכול לשנות לסטטוס
ישנם סטטוסים שרק מנהלים יכולים לשנות.
לדוגמה:
- רק מנהל יכול לשנות מכירה לסטטוס “נסגר” או “נויד”.
כך נשמרת בקרה על שלבים רגישים בתהליך.
4. 🚫 הגבלות שינוי בין סטטוסים
ניתן להגדיר שמעבר לסטטוס מסוים יתאפשר רק מתוך סטטוסים מוגדרים מראש.
לדוגמה:
- כשמכירה נמצאת בסטטוס “צריך לטפל בהוראת קבע”,
ניתן לשנות רק לסטטוס “הוראת קבע טופלה – לאישור מנהל”.
בנוסף ניתן לקבוע שברגע שמכירה בסטטוס מסוים — רק תפקיד מסוים יוכל לשנות אותה:
לדוגמה:
כשהמכירה נמצאת בסטטוס “הוראת קבע טופלה – לאישור מנהל”,
רק מנהל יוכל לשנות את הסטטוס.
💡 טיפ :
לכל סטטוס אפשר להגדיר מי רואה אותו ומי יכול לשנות אותו – זה תלוי בתפקידים השונים במערכת (כמו נציג מכירות, מנהל צוות ועוד).
אם אתם לא בטוחים איזה תפקיד אחראי על מה – מומלץ לעבור למדריך המלא על תפקידים והרשאות
⚙️ עריכת מוצר
בעת כניסה למוצר, מצד ימין מופיעות הגדרות כלליות של המוצר:
הגדרות עיקריות:
- סטטוס ברירת מחדל – באיזה סטטוס תתחיל מכירה חדשה של המוצר.
- להציג את שדות אמצעי תשלום – האם להציג שדות כמו הוראת קבע, אשראי וכו’.
- לחשב בדוחות – האם נתוני המוצר יכללו בדוחות רווח והפסד, ביצועים וכו’.
- צבע, שם, קטגוריה – לזיהוי וארגון נוח במערכת.
✏️ איך עורכים מוצר ומוסיפים שדות
כדי לערוך מוצר קיים או להוסיף לו שדות חדשים, בצעו את הצעדים הבאים:
לחצו על העיפרון הירוק שמופיע ליד שם המוצר שתרצו לערוך.
➕ להוספת שדה
יש להפעיל שדה מתוך רשימת השדות הלא פעילים (שנמצאת מתחת לרשימת השדות הפעילים).
⚙️ לעריכת שדה קיים
לחצו על “ערוך” ליד השדה שתרצו לשנות, בצעו את העדכונים – ורעננו את הדף.
🧾 שדות המוצר
בנוסף להגדרות הכלליות, תמצאו את שדות המוצר עצמם.
במוצרים מסוג מנוי / קו טלפון, יש שכבת שדות נוספת שנקראת מנויים — שם כל מכירה יכולה לכלול כמה קווים שונים.
לדוגמה:
במוצר מסוג “מנוי סלולר”, השדה הראשי במנוי הוא:
📞 PHONE – מספר המנוי / הקו.










